28 marca, 2014

Zainspirowana ! Jak oszczędzać...

Moi Drodzy :) 

Z ciekawości spojrzałam dziś na stronę  www.blogroku.pl, lubię czytać inne blogi aczkolwiek nie bardzo mam na to czas. A jeśli już go mam nie lubię go marnować więc pomyślałam, na tej stronie znajdę coś ciekawego. No i znalazłam :) Blog Pana Michała http://jakoszczedzacpieniadze.pl/  . Można przeczytać naprawdę ciekawe treści i czegoś się dowiedzieć. Spodobały mi się sposoby na oszczędzanie.. i od razu pomyślała o moich osobistych i kilku nowych. Tak więc zapraszam do lektury :)



1. Warto kupować z katalogów.
Zanim już coś kupię mogę się zastanowić, przemyśleć czy czasem coś podobnego nie zalega w jakieś z szuflad. Planuje zakupy adekwatnie do stanu obecnego to znaczy kiedy widzę że została mi 1/3 pudru w tubce już zaczynam czaić się na promocje. Jeśli jej nie znajdę kupuje tak jak zawsze ale oszczędność polega na paliwie które wydałabym jadąc do drogerii i wysokiej cenie którą mogę zapłacić kupując 'na gwałt'.


2. Artykuły kosmetyczne i środki czystości w promocyjnych cenach - wycieczka do Hurtowni.
Zanim wyjadę na takie zakupy pytam wszystkich w koło czy czegoś nie potrzebują. Zakupy tego rodzaju robię w hurtowni. Akurat w moim mieście znajduje się ona 5 km od mojego domu więc jeśli już jadę staram się wrócić na pełno. Często warto zwrócić uwagę na pojemności MAXI zwykle opłacają się bardziej niż podwójne MINI. Przebitka po między drogerią a np. Rossmanem to często gęsto ponad 1 zł. Tak więc wycieczka zwróci mi paliwo plus jednorazowo mogę zostawić w kieszeni około 20 zł.


3. Kosmetyki BIO / naturalne.
Nurt bardzo ostatnio modny na kosmetyki naturalne, z surowców, owoców, warzyw itp. Nie tylko ze względu na środowisko ale i na osobiste zdrowie. Warto zrobić coś dla siebie :) No i teraz przykład:
- peeling kawowy jednorazowy około 20 groszy. / - peeling najtańszy z drogerii około 6 zł starcza na około 6 użyć więc jest to ok. 1 zł/szt. plus koszt paliwa i czas na dojazd :)
- maseczka z glinki zielonej zamówionej z allegro za łączną kwotę 10 zł / 250g czyli około 30 użyć / - maseczka z drogerii z dodatkiem zielonej glinki za nie mniej niż 4 zł./ szt

Różnice są niekiedy naprawdę diametralne :)


4. Raz na pół roku gruntowne porządki.
Jestem chomikiem. Nie ma co, zawsze się do tego przyznaję. Sama sobie dziwie się ile rzeczy potrafię zachomikować przez pół roku.. a na dodatek.. w moich dwóch naprawdę niewielkich szafach :D Sama nie wierze w to jakim cudem to wszystko się tam mieści :) Ale, konsekwentnie staram się raz na pół roku wiosną i jesienią wszystko wyrzucić z owych szaf i dokładnie przebrać. Niestety.. fakt jest taki że zawsze zostaje te 5% których pozbyć się nie potrafię, a wiem że potrzebne nie są.
 Natomiast, gdzie tu oszczędność ? Rzeczy których nie nosze, nie używam i zalegają na półkach sprzedaje i oddaje. Dzięki tym malutkim kwotom rzędu 2-5 zł, robi się kwota 20-50 zł a mnie stać na nową bluzkę tak za free :) Myślę że inwestycja jak najbardziej korzystna.


5. Kwiatki, kwiatuszki..
Zamiast wybierać się do kwiaciarki najpierw zapytuje znajomych czy ktoś z nich nie posiada roślinki która mi się podoba. Roślinki w sklepie ogrodniczym kosztują pieniążki, odnóżka od koleżanki kosztuje uśmiech + w gratisie otrzymujemy radość z jej wyhodowania :)


6. Menu na przyszły tydzień.
To poniekąd odniesienie do punktu planowania listy zakupów. W sobotę można udać się na targ i dostać warzywa i owoce po lepszych cenach. Do tego wiedząc co będziemy chcieli ugotować dobrego w przyszłym tygodniu nie zmarnujemy naszych zakupów które przez nie wykorzystanie mogą zgnić.


7. Coś smacznego, coś słodkiego..
W weekend zwykle spodziewamy się gości. Warto mieć coś do kawy :) Ciasto przeciętnie w cukierni kosztuje od 15 zł za kilogram, a wiadomo że ochotę mamy raczej na to które kosztuje około 25zł/kg. Ja często zastępuje ciasto z cukierni swoim domowym. I wbrew przekonaniu że jest to czasochłonne, i że a prądu do się nie liczy, a jak mam to robić to wole kupić... Moje ulubione jest robione na zimno, czas przygotowania nie zajmuje więcej niżeli 20 minut a koszt wszystkich składników to 23 zł. czyli połowa  kwoty za cisto z cukierni.



To takie moje sposoby które akurat teraz przychodzą mi do głowy. Na co dzień pewnie jest ich więcej :)
A Ty jakie masz sposoby na oszczędzanie ? :) Podziel się nimi ze mną :)



Pozdrawiam, 
Kasiek


3 komentarze:

  1. a miała być równość , a tu jest dyskryminacja mężczyzn . Cytuję A Ty jakie masz sposoby na oszczędzanie ? :) Chciałabym żebyś podzieliła się nimi ze mną :) hmmm

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest i równość ;) Czasem piszę w tej formie zupełnie nieświadomie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odkąd mogłam odłożyć pierwsze w tym roku pieniądze na lokacie w Skok Wołomin stwierdzam, że warto przyoszczędzić .

    OdpowiedzUsuń